Geoblog.pl    emi    Podróże    EMI Great Challange Cruise 2010    Sitia - Agios Nikolaos

Sitia - Agios Nikolaos

Grecja
Grecja, Ágios Nikólaos

Następnego dnia jak zwykle wypłynąłem o wschodzie słońca. Miałem tylko 25 mil do Agios Nikolaos.
Piękna żegluga. Po sklarowaniu lin i odbijaczy mogłem usiąść w kokpicie z kubkiem yerba Mate. Zenek sterował wiał wiatr 3 z dziobu, szliśmy na silniku. Zenek taką pogodę lubi, sterował jak po sznurku. Na śniadanie zrobiłem jajecznice z pomidorami, moją ulubioną. Po 11 już byłem blisko mariny, szybko zleciał mi ten przelot.

Na kanale 72 VHF zgłosiłem się do mariny, prosząc o asystę przy cumowaniu, bo jestem sam. Wszystko poszło ja z płatka. Załatwienie formalności i wreszcie mogę wziąć prysznic, co za przyjemność, poprzedni prysznic był na wyspie Kos miesiąc temu.
Sklarowałem jacht i pojechałem do Miki, do Heraklionu. Zwiedziliśmy Knossos ruiny odkryte i częściowo odrestaurowane przez Artura Evansa, który poświęcił swoje życie i majątek by tego dokonać.

Nawiasem mówiąc Efez był bardziej imponujący. Mimo to robi wrażenie, jaka cywilizacja była 5 tysięcy lat temu.
Odprowadziłem Mikę na lotnisko i wróciłem na Emi. Teraz czekam na przyjazd Wiesława, Tomka i Kuby.

Grzegorz Donocik
Grzegorz Donocik - 2010-08-11 14:43
Jasiu - super relacja, pieknie przeplatana opisem morza, marin, wysp, odwiedzanych obiektow historycznych, spotykanych ludzi, zalog i osob towarzyszacych a takze - co nie bez znaczenia - licznymi praktycznymi wskazowkami dla tych co chca isc w Twoje slady. Przeczytalem z duzym zainteresowaniem. Gratulacje i do zobaczenia. Ahoj.

Edek Peska
Edek Peska - 2010-08-20 19:00
Jasiu-tak trzymaj.Dobrze sie z wami podrozuje,mozna z wami zwiedzic troche starych kultur.Do zobaczenia,stopy wody.Ahoj!!!

Elke
Elke - 2010-09-04 10:57
I wished I coult be with you on this journey!
Next year we possibly follow your footsteps or
better your waterline with our boat YORIKKE.