Geoblog.pl    emi    Podróże    EMI Great Challange Cruise 2009    KOLN

Niemcy, Koln

Jasiu:

PL
Po wyjściu z mariny Hilden złapał nas bardzo silny prąd, szliśmy poniżej 2 km na godz. Po pół godzinie rzeka się była szersza więcej płycizn i czasami szliśmy nawet ponad 5 km/godz.
Droga do Koln przeszła dość szybko. W Koln zacumowaliśmy w Stad marina na 787 m. Bardzo droga marina 20.5 euro i najgorsza, jaka mogole spotkałem, po prostu Dziadowo, choć obsługa fajna (student na wakacjach). Po przyjeździe padało.

Wieczorem wybraliśmy się do miasta, Koln to brzydkie miasto. Byliśmy w katedrze 13 wiek, imponująca budowla, jedna z nielicznych na świecie, ale obok 10 m (zmierzyłem) miejskie toalety - bardzo wyeksponowane. Wokół dworzec główny, jakieś muzea i wszystko futurystyczne budowle. Pasuje to ja pięść do oka. Zresztą niemiecka architektura nowoczesna to jakieś nieporozumienie, nie tylko tu, ale wielu starych miejscach buduje się budynki ze stali i szkła w futurystycznych formach. Może w nowych miastach by to jakoś pasowało, ale w Alt Stad to jakieś nieporozumienie. Dla nas tak stara katedra to przedmiot szacunku do historii czy religii. Tam wokół katedry dużo knajp, pijanych ludzi i ryki udające siew. Nie mowie o śmieciach czy rozbitych butelkach. Ale to Koln i sami Niemcy, których spotykamy mówią ze to brzydkie miasto.

EN
After leasing marina Hilden really strong current caught us, we were going less than 2km/h. After half an hour the river was wider, so more shallow grounds and sometimes we went even 5km/h.

Way to Koln went pretty quickly. In Koln we moored at Stadt on 787th km. A very expensive marina 20.5 euro and the worst I have ever met, simply rubbish, the service was very good though (student on holidays). It was raining.

In the evening we went to the city, Koln is not the nicest one. We’ve been to 13th century cathedral, very impressive, one of not many in the world, but just 10m away (I checked) there are public toilets – quite well marked. All surrounded by main station, some museums and all of it very modern architecture. It doesn’t suit at all. Anyway I thin that German modern architecture is not very nice. Not only here, in many cities in old markets and places like this modern glass and steel buildings are developed. Maybe in modern business centers it would be ok, but in Old City it is a mistake. For us that old cathedral is an object of respect to the history or religion. And there are so many bars and pubs, drunk people pretending to sing. I want even mention about rubbish and broken glass. But it is Koln, and even Germans that we meet admit, that it is ugly city.

• zdjÄ™cie
Teresa
Teresa  - 2009-07-02 20:00
witam, troche jestem zdziwiona okresleniem Kolonii, ze jest brzydka. No, ale wiadomo, kazdy ma prawo do wlasnych wrazen i sadow. Ja bylam w Kolonii w ub roku w maju i bylam zachwycona. Katedra oczywiscie imponujaca, chyba najwieksza w Europie, moze po Notr Dame. Mnie z kolei zdziwila ogromna kolejka, ktora stala, zeby wziac jakikolwiek kamien z katedry na pamiatke. Niektorzy przybywali wozkami, zeby zaladowac jak najwieksze kamule. Dawali za to symbilicznie 1 euro na odbudowe katedry. dziwactwo.

mirka66 - 2010-05-11 07:13
Teresa ma racje.Köln to ladne miasto.Sa tu tylko resztki Starego Miasta.Aby docenic jego uroki potrzeba na to kilku dni.A mieszanie nowego ze starym widzialym w wielu miejscach na swiecie.Przyklad Bulgaria.