Geoblog.pl    emi    Podróże    EMI Great Challange Cruise 2009    VIA HANNOVER/ 1 tydzień w rejsie/1 week on cruise

VIA HANNOVER/ 1 tydzień w rejsie/1 week on cruise

Niemcy
Niemcy, Idensermoor

Mika:

PL
Dziś rano z postoju na 212,9 km odpłynęliśmy o 07.12. Cały czas Mittelland Kanal. Od 11.30 do 11.48 trwało przejście śluzy przed Hannoverem /śluza ANDERTEN/. Tym razem zeszliśmy 15 m w dol. Ładny dzień, ciepło i cieplej około 13-ej. Tu w Hannoverze zacumowaliśmy na 161 km przy dość ładnej kei, ale blisko miasta. Musieliśmy wysadzić naszego kochanego załoganta Kubę, który z Hannoveru musi wrócić do Szczecina. Wielka szkoda. A o 15.12 odcumowaliśmy i dalej na trasę.

Po 16-ej pogoda wróciła do normy - chmury, trochę deszczu. Przed 19-sta znów pogodnie , zelżał wiatr. O 19.30 zacumowaliśmy na 40 km za Hannoverem. Ptaki śpiewają, kaczki, słychać dzwony z wiejskiego kościoła. Jest pięknie. Nadal wraz z zachodem słońca nastaje wieczorny chłód. A Kuba mówił nam, że jeszcze będziemy się modlić w ciepłych krajach o taki chłód.

Przez cały czas płynięcia, na całej trasie Mittelland Kanal widzieliśmy ludzi biegających, chodzących z kijkami, na rowerach, łowiących ryby. Po obu stronach Kanalu są dróżki dla ludzi, wszędzie zagospodarowane brzegi. Bujna roślinność, pachną lipy.

Dzisiaj umówiłam się już z przyjaciółmi z Detern na wtorek ok. 14ej na 8 km MLK (Mittelland Kanal) w miejscowości OBERSTEINBECK.

Kubuś nie skomli i już drugi raz śpi mi w nogach, a to znaczy, ze czuje się dobrze.

Jesteśmy tydzień w rejsie - przejechaliśmy 491 km, 60.6 motogodzin, średnia prędkość 8.8 km na godz

EN
Today morning we started from 212,9 km at 01:12. Still going with Mittelland Kanal. From 11:30 to 11:48 we went through a lock before Hannover/ ANDERTEN lock/. This time 15 m down. Nice day, warm and getting warmer at around 13:00. Here in Hanover we moored on 161 km at quite nice pier, but near to the city center. We had to drop off our dear crewman Kuba, who needs to come back to Szczecin. That is really a loss. At 15:12 we left back to our route.

Since 16:00 the weather came back to normal – clouds and rain. Before 19:00 sunny again, wind has decreased. At 19:30 we moored 40th km behind Hannover. Birds are singing, ducks, bells in church are ringing. It’s beautifu. Still after sunset comes the evening cold. And Kuba said that there will come a time in southeren countries, when we will pray for that cold.

During whole way alongside Mittelleand Kanal we saw people running, Nordic walking, riding bikes, and fishing. On the both sides of Kanal there are little rods for people, both banks are settled nicely. Luxuriant plants, lindens smell.

Today a set a meeting with friends from Detern for Tuesday at 8th km of MLK (Mittelland Kanal) in place called OBERSTEINBECK.

Kubuś is no whining anymore and second night in a row sleeps on my legs, what means he is fine.