Geoblog.pl    emi    Podróże    EMI Great Challange Cruise 2009    ELBE HAVEL KANAL

ELBE HAVEL KANAL

Niemcy
Niemcy, Gusen

Jasiu
PL
Stoimy za śluza Gusen na kanale Elbe Hawel przy kei postojowej.
Dzień jak zwykle pracowity, prawie skończyłem układać w jachcie i jest coraz więcej luzu. Kuba większość czasu steruje, Mika też robi w środku i tak steruje więcej niż ja. Ja właściwie na razie wchodzę i wychodzę ze śluz.

Dziś było ich 3 jedna w gore i 2 w dol. Jutro przechodzimy akweduktem Elbe.

Z innych spraw, coraz lepiej robię zastrzyki Kubusiowi, co prawda zostało jeszcze tylko 2 dni (Przeziębił się przed wyjazdem). Może będę miał nowy zawód, przed wypłynięciem pani weterynarz zrobiła mi szkolenie w tym temacie.

EN
We stopped after passing lock in Gusen on Elbe Havel Kanal at mooring pier.
The day as usually very busy. I almost finished putting things on place and it is more easy to move now. Kuba most of the time steers, Mika has work inside the cabins, but still steers more than I do. Actually now I only steering when it comes to getting in and out of the lock.

Today we had three of them, one up and two down. Tomorrow we will go through Elbe aqueduct.

The other things, I am every time better in making our cat Kubuś injections (He got a cold before we left). Maybe I will have a new occupation, before we left, a wet gave a quick training on that.