Geoblog.pl    emi    Podróże    EMI Great Challange Cruise 2009    HAWEL KANAL

Niemcy, Wustermark Hafen

Jasiu
PL
O 2030 stanęliśmy przy kei barkowej na 22 kilometrze Hawel Kanal. Berlin już za nami, droga jest fajna. Na jachcie ciągle dużo roboty, przeważnie na zmianę z Kubą coś robimy a drugi steruje. Mika dalej porządkuje w środku. Myślę, że za 2 tygodnie wszystko wreszcie skończymy układać.

Pogoda w miarę, jest coraz lepiej. Dziś rano przeszliśmy podnośnię statków w Niederfinow. Zbudowana w 1934 roku. Poziom wody w całym basenie podnosi się o 36 metrów. Czas podnoszenia ok. 5 min - 12cm/sek! (Dziękujemy Olgierdowi za sprostowanie:)Wrażenie rewelacyjne i w dodatku nie trzeba nic robić na cumach. Mieliśmy dziś jeszcze 2 śluzy, obie w dół. Na pierwszej czekaliśmy godzinę aż przejdą barki. Łodzie sportowe są na końcu, ale za to za darmo.

EN
At 2030 me stopped at a pier for barge at 22nd km of Hawel Kanal. Berlin is already behind us, Te way now is very nice. On the boat there is still massive amount of work to be done. Most of the time either me or Kuba does something and the other one steers. Mika still puts things in order under the deck. I think that within 2 weeks everything will finally be on its place.

The weather is improving. Today morning we crossed Niederfinow ship lift. Built in 1934. Level of water in whole pool rises for 36 meters. Time of ascending approx. 5 min. - 12cm/sek! Impressions are fantastic plus you don't need to do anything with the lines. We had two more locks today, both descending. At a first one we waited for an hour for the barges to go. Sport vessels are gong through as last ones but at least for free.