Geoblog.pl    emi    Podróże    EMI Great Challenge Cruise 2011    Ren

Ren

Niemcy
Niemcy, Duisburg

Na kanał Grand Canal d’ Alsace wpłynęliśmy około 10 km na południe od granicy szwajcarskiej. Kanał jest szeroki na 200 metrów i głęboki. Jest szlakiem żeglugowym w górnym odcinku Renu. Co 10-15 km są hydroelektrownie ze śluzami. Kanał i Ren Francuski jest właściwie zbiornikiem wodnym dla tych hydroelektrowni. Śluzy są ogromne, na szczęście wszystkie ze swimmpolerami ( polery automatyczne). Na odcinku Renu Francuskiego jest ich 10.

W Kehl w marinie na przeciw Strasburga dołączył do nas Wiesław.

Po śluzie Gambsheim opuściliśmy Ren Francuski i wpłynęliśmy na terytorium Niemiec. W Niemczech śluz na Renie już nie ma.

Żegluga była dość trudna, płynęliśmy szybko z prądem, do tego duży trafik barek. Ciągle trzeba zmieniać brzegi, raz prawym, to znowu trzeba płynąć lewym brzegiem. Wszystko to zależy od prądu i ukształtowania rzeki.

30 sierpnia po południu minęliśmy ujście rzeki Main i zamknęliśmy kółko wokół Europy południowo wschodniej. W lipcu 2009 z Renu wpłynęliśmy na rzekę Main w drodze do morza Czarnego.

Żegluga z prądem była bardzo szybka. Odcinek z Mainz do Duisburgu przepłynęliśmy w niecałe 2 dni, w 2009 w żegludze pod prąd potrzebowaliśmy aż 19 dni, aby przepłynąć ten odcinek.

W Dusseldorfie zatrzymaliśmy się na krotko, aby zatankować paliwo i jeszcze tego samego popołudnia w Duisburgu na 777 km Renu wpłynęliśmy na Rhein-Herne Kanal.