Geoblog.pl    emi    Podróże    EMI Great Challange Cruise 2009    BROHL

Niemcy, Brohl

Jasiu:

PL
Następna marina była nieduża - Brohl na 621 km. Zostaliśmy przyjęci serdecznie, jak zresztą wszędzie. Tym razem Yorikke nas trochę wyprzedziła, jak zacumowaliśmy, to Jorn czekał już z whisky z wodą!

Przed zachodem słońca poszliśmy zwiedzić miasteczko, pół godziny wystarczyło, aby wszystko oblecieć.

Wieczorem siedzieliśmy na pokładzie pijąc miejscowe wino, było już chłodniej, nad górami świecił księżyc, Kubuś rozciągnięty na nadbudówce. Kaczek już nie było, to nikt go nie denerwował. Spokój, po dniu na rzece.

W czasie jazdy sternik musi być maksymalnie skoncentrowany, nie chodzi tu o prąd, bo już do tego przyzwyczailiśmy się, ale o barki. One płyną nie patrząc na nic. W każdej marnie ostrzegają nas, że barka najechała na łódź sportową, podobno było już dużo takich incydentów . Może nie wszyscy tacy są, ale wystarczy, że jakaś część jest taka. Yorikke i my musieliśmy już kilkakrotnie uciekać na płyciznę by uniknąć kolizji, mimo że barka miała ze 200 m luzu po drugiej stronie. Dla mnie człowieka morza to niezrozumiale. Zresztą żadne prawa tu nie obowiązują - poza prawem silniejszego. Jest mnóstwo przepisów np. o zmianie ruchu pod prawym lub lewym brzegiem, ale nie jest to respektowane, bo to zaledwie zalecenie i każdy płynie jak mu wygodniej.

EN
The next marina wasn’t that big – Brohl at 621st km. We were welcomed very warmly, like actually everywhere. This time Yorikke was a bit faster than us, so when we moored Jorn already waited for us with whisky and water!

Before sunset we went to see the town, half an hour was enough to see everything. In the evening we set on the deck drinking local wine; it was much cooler, the moon shined over the mountains, Kubuś was stretched on the superstructure. There was no ducks, so nobody annoyed him. Calm after day on a river.

During the way, steersman must be extremely focused, not because of current, because we are used to it already, but because of barges. They go not bothering about anyone or anything. In every marina we are warned, that there were many incidents when barge crashed sport boat. Maybe not all of them are like this, but it’s enough when only few are like this. Yorikke and us had to escape to the shallow ground to avoid collision already several times, even though barge had 200 m on the other side to go. For me , as a seamen that is not understable. Here is no law, except for law of stronger. Of course are plenty of laws, i.e. about changing the river banks, but it is not respected, as it is only a recommendation and everybody goes how it is more suitable for theirselves.