Geoblog.pl    emi    Podróże    EMI Great Challange Cruise 2009    ZA BONN/AFTER BONN

ZA BONN/AFTER BONN

Niemcy
Niemcy, Oberwinter

Jasiu:

PL
Stoimy w marinie Oberwinter na 639 km. Świetna marina i cena tez umiarkowana, jedna najlepszych jakie spotkaliśmy. Przestoimy tu cały następny dzień w ramach odpoczynku. Niedługo pójdziemy zwiedzić miasteczko , Mika wczoraj była i bardzo jej się podobało.

Wczoraj minęliśmy Bon, z wody nic ciekawego, stanąć też nie mogliśmy, bo nie ma marin dla sportboatów. Za Bonn zaczyna się teren górzysty, to chyba przedpole Alp. Piękne widoczki zamków na szczytach. Miasteczka też bardziej kolorowe. Barek znacznie mniej, ale przybyło statków pasażerskich, które bardzo utrudniają jazdę, bo są szybkie i robią dużą fale, szczególnie te duże.

EN
We stay In marina Oberwinter on 639th km. Very good and price also moderate, one of the best marina we met so far. We will stay here whole next day to have some rest. Soon we will go to visit the city, Mika was already and she liked it very much.

Yesterday we passed Bonn, from water view it doesn’t look interesting, we couldn’t stop either as there are no marinas for sport boats. After Bonn starts a bit mountainous area, I think it is beginning of Alps. Beautiful views over castles on the tops. Small towns also seem to be more colourful. There is much less barges, but there is much more ferry ships, which make our “road” more difficult, because they are really fast and make huge waves, especially those big ones.