Geoblog.pl    emi    Podróże    EMI Great Challange Cruise 2009    OBJAZD DO RENU/BYPASS TO RHEINE

OBJAZD DO RENU/BYPASS TO RHEINE

Niemcy
Niemcy, Dorsten

Jasiu:
PL
Z Dateln wyszliśmy jak planowałem o 11. Po 300 m jazdy kapitan jednej z niemieckich barek - oczywiście Polak, zapytał nas gdzie płyniemy. Jak się dowiedział, mówi nam, że druga śluza na kanale Herne jest w remoncie i wszyscy do Renu musza jechać droga okrężną Kanałem Wesel- Dateln. Dla nas to dodatkowe 32 km pod prąd na Renie.

Pół godziny później już staliśmy z powrotem przy kei, z której 40 minut wcześniej odeszliśmy. Poszliśmy z Jornem na policję upewnić się, co do tej informacji. Rzeczywiście śluza zamknięta jeszcze przez 2 tygodnie. Jakie to szczęście, że jest tu tylu Polaków na barkach, bez tej informacji prawie dwa dni jeździlibyśmy niepotrzebnie.

Zgłosiliśmy się na śluzę Dateln. Od 13 do 15 zaliczyliśmy 3 śluzy każda 7.5 m w dol. Do czwartej śluzy było trochę jazdy. O 18 przeszliśmy czwartą śluzę też w dół 7.5 m. Pomyśleć, że całą tą wysokość będziemy musieli później wjechać pod prąd.

Około kilometra za śluzą Dorsten jest Marina, Dorsten Motor Yacht Club. Yorikke weszła pierwsza by sprawdzić głębokość, chwile później Jorn informuje mnie przez UKV, że tu są 3 metry, czyli wszystko ok. Wiał silny wiatr, w boks podszedłem za drugim razem, zacumować pomagało nam chyba z 6 ludków, Yorikke też. Przyjęto nas bardzo życzliwie. Wszystko do naszej dyspozycji, rano cieple bułeczki.

EN
From Dateln we left as planned at 11AM. After 300m captain of the German barge- Polish guy – asked us where we were going. When he heard us, he said that second lock on the Herne kanal is under renovation and everybody going to Rhiene must go via bypass Wesel – Dateln Kanal. For us it means another 32 km against the current on Rhiene.

Half an hour later we where back at the pier we left just 40 min earlier. We went with Jorn to the police to confirm information. And yes, the lock will be closed for 2 weeks more. It is such a luck that so many Polish people are on the barges, without that information we would be going round for two days.

We reported at Dateln lock. From 13 to 15 we made 3 locks, each 7.5 m down. To 4th lock we needed to go a bit. At 18 we went through 4th lock, also 7.5m down. And all this altitude we will need to go again against current on Rheine.

Approx. 1 km behind Dorsten lock, there is Marina, Dorsten Motor Yacht Club. Yorikke went as a first one to check how deep there was. A moment later they inform us by UKV, that there was 3 m, so ok. The wind was very strong, to the box I went on a second try, a think around 6 people helped us to moor, Yorikke too. They greet us very kindly. Everything was at our service, even hot rolls in the morning.