Geoblog.pl    emi    Podróże    EMI Great Challange Cruise 2009    KONIEC MLK,DORTMUND-EMS KANAL/END OF MLK, DORTMUND-EMS KANAL

KONIEC MLK,DORTMUND-EMS KANAL/END OF MLK, DORTMUND-EMS KANAL

Niemcy
Niemcy, Datteln

Jasiu

PL
Rano opuściliśmy kanał Mitterand, szkoda, bo dobrze się mim płynęło. O tym kanale napisze później. Po 54 minutach od startu wjechaliśmy Dortmund-Ems kanał. W planach mięliśmy płynąć nie za długo. Po przejściu śluzy w Munster, chcieliśmy płynąć jeszcze z 10 m. Na śluzie w Munster Mika pierwszy raz była sama na dziobie i świetnie sobie dała rade.

Niestety ostatni postój był w Munster, później już kanał był w przebudowie i żadnej kei. Zrobiliśmy najdłuższy dotychczasowy odcinek - 95 km. Miejsce postojowe znaleźliśmy dopiero o 22 w Datteln przed śluzą. Chcieliśmy dwie godz. szybciej wejść do Mariny MYC Datteln gdzie stała Yorikke i podobno przy kejach przy wejściu jest 2 m, ale jeszcze przed boja przy wejściu siedliśmy. W tym samym czasie przechodziła barka, zabrała z pół metra wody, dostaliśmy przechyłu ze 30st.! Po przejściu barki bez trudu zeszliśmy na głęboka wodę i dalej w drogę. Teraz widzę ze musimy mieć mim 2.5 metra wody na postój.

Ogółem 702km, 83.3 motogodz, średnia prędkość 9,1 km/h

EN
In the morning we left Mittelland Kanal, pity, because it was a good waterway to go with. About this canal I will write more later. 54 minutes after start we entered Dortmund-Ems canal. We had in plans not to go very far today. After going through Munster lock we wanted to go only 10km. At Munster lock Mika was for the first time alone on the bow and she did great.

Unfortunately last available stop was in Munster, than the canal was under renovation and there was no pier to moor at. We did the longest distance so far – 95 km. Place to stay we found at 10 PM in Datteln before the lock. We wanted to get into Marina MYC Datteln two hours earlier, where Yorikke was. They said that at a pier it is at least 2 m deep, but we stranded a way before entering buoy. At the same time a barge was passing over us talking more than half of meter of water, we got 30 degrees list! After a barge passed us we easily went to deep water and we went further. Now I see we need to have at least 2,5 m to moor.

Total 702 km, 83.3 motohours, av speed 9.1 km/h

• zdjÄ™cie
JUREK
JUREK - 2009-06-20 20:26
MILKA,JASIU!

TEN PLYWAJACY OGRODEK TO DLA MNIE BOMBA! CZY WARZYW STARCZY NA RESZTE WYPRAWY? MNIE UDALO SIE ZBUDOWAC SZKLARNIE GDZIE Z MALGOSIA RYWALIZYJEMY W HODOWLI POMIDOROW I INNEJ ZIELENINY(MOJ MELON USECHL WLASNIE).
Z STOPA WODY POD KILEM JEST TROCHE PROBLEMATYCZNIE PRZY MIJANIU WIEKSZYCH LODZI JA K WIDZE.SLEDZE TE WASZA ESKAPADE PRAWIE KAZDY DZIEN Z ZAPARTYM TCHEM I PRZYPOMNIALA MI SIE MOJA WYPRAWA W 1976 ROKU Z KILKOMA OMEGAMI NA HOLU Z WARSZAWY DO SLESINA K KONINA GDZIE MIALEM PROWADZIC WCZASY ZEGLARSKIE DLA "POLSPORTU".WSZYSTKO SZLO DOBRZE DO WLOCLAWKA GDZIE ZA SLUZA MIELISMY WG MAPY ISC W LEWO NA MALA RZECZKE O NAZWIE "ZGLOWIACZKA".NIESTETY RZECZKA KONCZYLA SIE WYSOKIM PROGIEM(3 M) I POWSTAL PROBLEM JAK TE 6 OMEG TAM WNIESC.MUSIELISMY JECHAC AZ DO TORUNIA I POTEM KANALAMI.NA SZCZESCIE TRANSPORT DOTARL NA MIEJSCE W CZASIE I LUDZIE MOGLI Z TEGO KURSU WYJECHAC Z PATENTAMI.
U NAS W SZTOKHOLMIE WIELKIE SWIETO ZEGLARSKIE-ZAWINELY JACHTY Z "VOLVO OCEAN RACE" I KAZDEGO DNIA JEST PARADA TAM NIEDALEKO GDZIE WY 3 LATA TEMU CUMOWALISCIE.
JA RZUCAM LODKE (ORIONA) W PRZYSZLYM TYGODNIU NA WODE U SIEBIE I TROCHE SIE POWOZIC TEGO LATA,KTORE CIEPLA NIE SKAPI JAK DOTAD.MOWIA,ZE W KONCU CZREWCA BEDA UPALY WIEC JEST JAKAS NADZIEJA.

TYLE NA RAZIE ,MOC POZDROWIEN !